• Savaitgalio idėja: automobiliu po Illawarra regioną.

Ne kartą ir ne du esu sakiusi, kad nors man be galo patinka Sidnėjus, kaskart labai džiaugiuosi iš jo trumpam ištrūkusi. Į kokį gražų pakrantės taką, į kalnus, į vynuogynus, į kaimą – bet kur. Labai džiaugiuosi, kad turiu aplink save žmonių, kurie galvoja taip pat, tad savaitgalio išvykas planuoti paprasta ir smagu. Prieš porą savaičių keliavome su Justu, Veronika ir Giedre žemyn į pietus, ir nors šiaip jau neplanavau apie šį savaitgalį rašyti, pagalvojau, gal visgi pasidalinsiu maršrutu, nes jis buvo išties gražus ir smagus! Ir maža ką, gal kas nors iš skaitančiųjų kaip tik galvoja, kur čia iš Sidnėjaus savaitgalį išvažiuoti, kad nebūtų labai toli, bet kad būtų gražu ir įdomu. 😉 Tai štai: Illawarra regionas, puiki savaitgalio išvykos kryptis!

Susitikę anksti ryte, prie mano namų esančioje kavinukėje priegriebę po kavos puodelį, visi gerai nusiteikę pajudėjome į kelią. Pirmoji stotelė – Sri Venkateswara Temple. Niekada nesu buvusi hinduistų šventykloje, o ir į šitą, panašu, kad teks kada prie progos sugrįžti, nes dėl kažkokių priežasčių į vidų neužėjome… Kita stotelė buvo jau keletą kartų lankyta, tačiau niekada nenusibostanti – Stanwell Tops. Tai viena gražiausių panoramų netoli Sidnėjaus, kur ir Sea Cliff Bridge matosi, ir vandenynas, ir kalnai, ir paplūdimys kartu… Toliau – Bulli Lookout. Sustojimas visai šalia kelio, o panorama nuo kalno į jūrą ir Thirroul miestelį apačioje. Visuose šiuose sustojimuose buvo labai vėjuota, tai labai ilgai ten neužtrukę, pajudėjome į Kiama. Kiama – viena populiaresnių savaitgalio krypčių iš Sidnėjaus, Žmonės ten traukia dėl įspūdingo kranto, gražaus miestelio ir unikalių lankytinų vietų – tokių kaip Blowholes (apie Kiama plačiau esu seniau pasakojusi šiame įraše). Blowholes – tai uolų darinys pakrantėje, kur, esant audringai jūrai, vandens purslai šauna į viršų pro uolose esančias skyles. Google paveikslėliuose šis reginys atrodo įspūdingai, tačiau gyvai dar nė karto neteko matyti, jūra vis per rami pasitaiko… 🙂 Iš pradžių pasivaikščiojome prie didžiosios, paskui nuvažiavome prie Little Blowhole, tai ten veiksmo truputį daugiau buvo.

Pavažiavę truputį toliau nuo turistinių atrakcijų pietums stabtelėjome Trivium Licensed Cafe & Restaurant kavinėje. Visų pietūs geri buvo: tiek kažkokia mėsa su bulvių koše kaip pas mamą, tiek trinta sriuba, tiek mano vegetariškas žolynų rinkinys (aka Veggie Bowl). Kavinė ne turistinė, daugiau vietinių lankoma, tai visai rekomenduočiau. Pasisotinę grįžome atgal į kelią. Kita stotelė – Crooked River Wines vyninė. Pati vieta labai graži: kur besidairai – kalvos, slėniuose lygiomis eilėmis driekiasi vynuogynai, pažvelgus į kitą pusę – plyti vandenynas. Deja, apie pačią vynų degustaciją daug gražių žodžių nepasakyčiau. Bet gal mums tik nelabai pasisekė, kad moteriškė, pilsčiusi vyną, ten tik porą mėnesių tedirba, tai gal dar nepratusi su žmonėmis daug bendrauti. O gal šiaip ne kokia diena jai buvo. Gal, papuolus pas kitą darbuotoją, visai kitoks įspūdis būtų buvęs… Ilgai mes ten neužtrukome, įsimetėme vieną butelaitį raudono vakarui, ir pajudėjome tolyn.

Kita stotelė ( kaip netikėta 🙂 ) – Two Figs Winery. Dar vienas vynuogynas. Aš apie jį ne viename blog’e buvau skaičiusi, o ir Veronika, ne kartą lankiusi, patvirtino, kad tai tikrai verta sustojimo vieta. Man nelieka nieko kito kaip tik pritarti! Vyninė ant kalno, nuo kurio atsiveria nuostabi panorama ( kaip tik saulė už kalnų niro), darbuotoja labai maloni, vynas skanus ( ir truputį pigesnis nei pirmoje vietoje), tai iš tikro nelabai ko daugiau ir reikia geram įspūdžiui.

Kadangi saulė nusileido dar bebūnant Two Figs Winery, mūsų dienos lankytinų vietų maršrutas ten ir pasibaigė. Nakvynę užsisakėme Nowra miestelyje. Pačio miestelio nei vakare, nei ryte neapžiūrėjome, tačiau nakvynės vieta galiu pasidalinti ir rekomenduoti – Pleasant Way River Lodge. (Čia, kai reikia pigiai ir neblogai. Žmogui tekainavo $40, ir dar normali kava ryte į tai įskaičiuota buvo).

Saulėtekį pramiegoję, tačiau bent jau pailsėję, iš ryto patraukėme mano mėgstamo Jervis Bay link. Tikslas – Jervis Bay nacionaliniame parke esantis Point Perpendicular. Jervis Bay esu buvusi jau keletą kartų ( apie vieną iš jų pasakojau čia), tačiau iki šio taško, prie švyturio, kur matosi visa įlanka, nuvykti taip ir nepavyko. Tai štai dabar, praėję visus įspėjamuosius ženklus, atsidūrėme ant stačių uolų, kur sėdėdami saulėkaitoje dairėmės migruojančių banginių, tačiau vietoje jų matėme tik ruonių būrį, besisupantį ant bangų mums po kojomis ( po kojomis tai yra žvelgiant 93 metrus žemyn).

Po to sekė vėlyvi pusryčiai/pietūs prie vandens, ir vėl į kelią.

Netoli Jervis Bay, truputį gilyn į žemyną, yra keletas apžvalgos aikštelių. Viena jų – Cambewarra Mountain. Man atrodo, ten užsukome, nes lyg planavome lipti į kažkokį kalną netoliese. Tik paskui visi savų priežasčių atradome, kodėl į tą kalną nelipti ( manoji buvo skaudžiai nutrinta koja, tai truputį šlubčiodama visai nesiveržiau į kelių kilometrų žygį…). Kalbant apie pačią apžvalgos aikštelę, ji buvo graži. Aukštai, su vandenynu horizonte. Buvo ten ir restoranas su terasa, jei užsuktumėte pavalgyti.

Besileidžiant nuo kalno stabtelėjome dar viename vynuogyne. ( Jei nežinojote, tai Illawara regione jų daug. Tai puiki alternatyva populariajam Hunter Valley. Tai kur kas mažiau turistinis regionas, tačiau ten gerokai daugiau įvairesnės veiklos, ne tik iš vienos vyninės į kitą važinėti). Cambewarra Estate Winery man patiko viskas: jaukus slėnis su vynuogynu praktiškai kieme, skanus vynas, gera muzika… Prie to pridėjus šaunią kompaniją ir maloniai šildančią saulę tikrai nieko daugiau tą popietę netrūko!

Ši kelionė buvo iš tų, kur maniau, pasiliksiu tik sau, tačiau gerais dalykais reikia dalintis, o šis savaitgalis buvo vienas geriausių pastaruoju metu! Ačiū draugams, kurie dalinosi juoku! Tas savaitgalis, pripildytas naujomis vietomis ir gražiais vaizdais, buvo kaip tik tai, ko tuo metu reikėjo. Ir kai pažiūri į žemėlapį, visai netoli namų. 🙂 Linkiu ir jums savaitgalį iškišti nosį į savo apylinkes. Labai sveika atstatyti gerai nuotaikai ir pasikrauti jėgų naujai savaitei! 😉