• Savaitgalis Hunter Valley vynuogynų apsupty

Truputį dvejojau, ar apie šį savaitgalį pasakoti, ar ne, nes Hunter Valley jau kaip ir esu buvusi bei šiame blog’e rašiusi anksčiau, tačiau visgi nutariau, kad tai buvo seniai, o dabar dar ir keletą patarimų turiu, kaip praleisti čia puikų savaitgalį, kuris nekainuotų kaip brangios atostogos. Sakau bent trumpai brūkštelsiu ir šviežiais įspūdžiais pasidalinsiu. Kažkam tai galbūt bus įkvėpimas ir idėja savaitgalio išvykai iš Sidnėjaus, kažkam pravers šiaip po Australiją keliaujant, kažkam tai galbūt bus šilumos pliūpsnis iš ekrano gurkšnojant rytinę arbatą, o man pačiai bus malonus prisiminimas užklydus čia po keletos metų.

Hunter valley – vienas populiariausių ir geriausiai vertinamų vyno regionų Australijoje. Neabejoju, kad jo populiariumas susijęs su tuo, kas jis tėra vos pora valandų kelio nuo Sidnėjaus, čia paprasta atvykti savaitgaliui tiek iš Sidnėjaus, tiek iš Newcastle, tiek šiaip pakrante keliaujat. Šio slėnio kalvose yra įsikūrę apie 150 vyninių, kurias galima aplankyti ir jų vyno paragauti. Hunter Valley garsėja savo Shiraz ir Semillon vynais, tačiau beabejo turi ir daugybę kitų.

Atvykti į Hunter Valley paprasčiausia automobiliu, tačiau tada kyla problema, kaip čia tą vyną ragauti, kai vairuoti reikia? Galima atvykti ir su turistiniu turu, tačiau tuomet reikia susitaikyti su mintimi, kad stosite tik tose masiniam turizmui pritaikytose vyninėse, ir ta patirtis tikrai nebus tokia gera, kokia galėtų būti. Protingiausia būtų likti nakčiai ir tada svarstyti, kaip keliauti po patį slėnį, kad nereikėtų vairuoti. Pagal mano paieškas galimi du variantai: hop on hop off autobusai, kurie važiuoja dviem maršrutais, arba dviračiais (Pokolbin miestelyje galima išsinuomoti tiek gražius retro stiliaus, tiek praktiškus elektrinius). Vienintelis dalykas, kad kai suskaičiuoji nakvynės kainą, dviračio/autobuso išlaidas, pridedi vyną, kurio vis tiek neišvengi ir nusiperki butelį kitą, dar kur nors pietus ar vakarienę… Tada imi rimtai svarstyti, ar tas savaitgalis tiek vertas. 🙂 ( Bet čia gal tik man taip, nes pastaruoju metu gyvenu su labai suspaustu savaitiniu biudžetu, ir kas yra daug man, visai nedaug kitam, tai pabrėžiu, kad rašau šį įrašą žiūrėdama tik iš savo varpinės.) Žodžiu, reikėjo rasti variantą, kuris būtų nebrangus, bet vis tiek geras. Na ir radome!

Turbūt nesuklysiu sakydama, kad pagrindinis Hunter Valley turizmas sutelktas Pokolbin apylinkėse. Mes truputį išsukome iš turistinio kelio ir savo vaizdingam pasivažinėjimui po kaimą pasirinkome Broke kryptį bei netoliese esančią turbūt vieną jaukiausių vyninių, kuriose esu kada buvusi, – Krinklewood Vineyard. Jei kada keliausite po Hunter Valley, tai pasižymėkite šią vietą užrašuose ir žemėlapiuose. Ar bent jau galvoje, nes ten ir vieta labai graži, ir vynas skanus, ir nesijautė spaudimo pirkti ( tiesa, šalia vyno degustacijos sūrių ir užtepėlių lėkštę užsisakėme, tai nebuvo taip, kad vien tik vyno atsigėrėme ir nieko nemokėjome), ir mergina, pilsčiusi vyną, maloni, o ir pati degustacija vyko ne prie baro, kaip kad dažnai būna, o jaukiame kiemelyje prie staliukų, kur nesijautė, kad būtum skubinama. Žodžiu, drąsiai rekomenduoju!

Kita vieta, kuri man buvo atradimas, nes pati nebūčiau sugalvojusi, kad taip galima, – nakvynė vynuogyne savo palapinėje. Aišku, ne šiaip atsitiktiniame privačiame vynuogyne nelegaliai. 🙂 Nightingale Wines vyninė siūlo tokią galimybę. Atvykę paprasčiausiai paklausėme savininko, ar galime čia kur nors apsistoti, ir mums pasiūlė statyti palapinę kur norime, tik ne per arti vilų. Už tai paprašė arba $15/žmogui susimokėti, arba nusipirkti vyno (butelis nuo $25), arba užsisakyti maisto iš restorano, ką mes ir padarėme. Prieš saulėlydį pasistatėme palapinę, o tada patraukėme į vyninę, kur visų pirma nemokamai išragavome visus jų turimus vynus, tada išsirinkome, kurio vyno butelį norime nusipirkti, šalia to užsisakėme dar vieną sūrių ir užtepėlių rinkinį, o tada sėdėdami vynuogynų apsupty stebėjome, kaip saulė nyra už kalnų. Dauguma vyninių Hunter Valley užsidaro apie 16-17 val, o ši dirbo iki 21 val, tai jaukiai praleidome vakarą. Ir dar tokiu būdu išsprendėme vyno degustavimo ir vairavimo problemą, nes niekur po to važiuoti nebereikėjo! 😉

Kita labai maloni patirtis buvo, kai atsikėlę prieš saylėtekį ėjome kengūrų, šokinėjančių aplink vynuogyną, stebėti. Kiek daug jų ten! Gaila, kad per toli buvo, ir mano fotoaparatas tiek nepriartino… Teks jums manimi patikėti, kad jos ten puikiai tiko tam peizažui. Arba patiems kada nuvažiuoti ir savo akimis pamatyti. 😉

P.S. O aš rytoj į pietų Australijoje esantį vyno regioną važiuoju, tai bus įdomu palyginti. Papasakosiu ir apie jį vėliau. 😉 O jums gražaus savaitgalio!

***

Bučkiai ir linkėjimai

5 Comments

1. Gabrielė
      2019 March 9 / 15:52

Ačiū, kad vis daliniesi savo įspūdžiais! Labai gera paskaitinėti apie tai, kaip gyvenimas verda kitame pasaulio gale..! 🙂

• Vaida

Puikus irasas! Taip malonu skaityt! Aciu, kad daliniesi ispudziais 🙂

3. indre
      2019 March 12 / 13:08

Koks grazus ir turiningas savaitgalis! Nuotraukos gniauzia kvapa, kaip is filmo! Lauksim kitu irasu! 🙂

4. Olga
      2019 March 13 / 16:57

Labai fainas straipsnis. Ačìū, kad daliniesi. Nuotraikos nuostanios, tokia šiluma ir jaukumu dvelkia