• Tasmanija: kas, kur, kaip ir už kiek?

Nežinau, kiek iš jūsų, šiuo metu skaitančių šį tekstą, esate Australijoje (tikiu, kad kitoje ekrano pusėje yra kažkiek Australijos lietuvių 🙂 ), ir kiek čia tokių, kuriems informacija bus aktuali ateityje, bet turėdama laiko ( aha, iki skrydžio pabaigos dar visos 5 valandos), galvoju trumpai pasidalinsiu praktiška informacija, kuri galbūt pravers planuojant kelionę į Tasmaniją.

Visų pirma, jei kas praleidote, kviečiu paskaityti mano pilną pasakojimą apie didžiausią Australijos salą, Tasmaniją. Man ta kelionė taip patiko! Tai tikrai buvo viena gražiausių vietų, aplankytų per pastaruosius 2.5 metų! Nuostabiai graži sala su laukine gamta, puikiu maistu, geru vynu ir jaukia, ramia atmosfera. Esu įsitikinusi, kad Tasmanija visiškai nepelnytai dažnai lieka už borto, kai tarptautiniai turistai atvyksta į Australiją… Nors iš kitos pusės… Tai daro ją dar žavesnę! Labai neišsiplečiant ir per daug neliaupsinant, labai rekomenduoju čia atvykti tiek tiems, kurie studijuoja/gyvena Australijoje, tiek tiems, kurie šiaip kada nors į Australiją keliauti ruošiasi. Juo labiau, kad atvykti į Tasmaniją (jei jau esi Australijoje) ir nebrangu, ir paprasta.

Kaip atvykti? Kaip žinia, Tasmanija yra sala, tad dažniausiai žmonės atvyksta čia oro keliu. Saloje yra du vietinius skrydžius vykdantys oro uostai: Launceston ir Hobart. Launceston mažesnis miestas, ir dažniausiai lėktuvo bilietai į jį pigesni ( aš turėjau $50 Jetstar dovanų kuponą, tai man bilietas pirmyn-atgal $32 tekainavo+bagažas), tačiau paprastai ir į Hobart ne karvę kainuoja. Kitas variantas ( verta apsvarstyti vykstant ilgesniam laikui) – keltas iš Melburno. Keltu šiek tiek domėjausi praeitą vasarą, kai galvojau, kad būtų šaunu į Tasmaniją kalėdų atostogoms, tačiau tuomet kainos buvo gan aukštos, tai gal tiesiog bilietais reiktų iš anksto pasirūpinti? Visgi, kaip sakiau, jei ilgesniam laikui, tai manau, visai verta, nes tada galite į automobilį susikrauti visą stovyklavimo įrangą ir nesukti galvos dėl nakvynių, maisto, automobilio nuomos, o tai juk ir sudaro didžiąją kelionės biudžeto dalį.

Automobilio nuoma. Visgi, tarkime, kad atskridote lėktuvu ( kaip kad mes) ir keliauti po salą automobilio, kaip ten bebūtų, reikia. Mes savo automobilį nuomavome Launceston oro uoste iš Budget, ir jis mums 4 dienoms kainavo $320, įskaičiuojant pačią nuomą, draudimą ir degalus.

Nakvynė. Nakvynė kaip visada pagal biudžetą ( kokių nerealių AirBnb ten galima rasti!), o mano biudžetas šį kartą buvo labai ribotas, tai mes pasirinkome patį pigiausią variantą – kempingus. Abi kartu su Claire pasiėmėme vieną registruotą bagažą (20kg), į jį įdėjome palapinę, miegmaišius, ploną čiužinuką, mažą virimo krosnelę, mažą puodą, stalo įrankius, dar kažką), o į rankinius bagažus susikrovėme asmeninius daiktus. Iš pirmo žvilgsnio vykti stovyklauti, skrendant lėktuvu, pasirodė šioks toks iššūkis, tačiau patikrinau – tikrai įmanoma, ir tai net nėra labai sunku.

Tasmanijoje praleidome 3 naktis, iš kurių 2 naktis buvome apsistojusios Freycinet nacionalinio parko kempinge, 1 naktį Cradle Mountain. Tiek viename, tiek kitame parke rekomenduojama nakvynes užsisakyti iš anksto, nes paskutinę minutę galite neberasti vietų ( tiesa, ne pagrindinio sezono metu netgi savaitgalį kempingai toli gražu nebuvo pilni). Visgi, jei keliaujate vasarą, tai parkų kempingus rezervuoti turėtumėte čia. Freycinet parko kempingas visai pigus (stovyklavietė $32 dviems naktims), vieta jo nereali ( prie pat vandens), yra nemokamas grilius pavėsinėje, dušas (šaltas), tualetai, o jei norisi jaukaus baro – Freycinet Lodge visai netoliese. Tuo tarpu Cradle Mountain kiek brangesnis ($53/palapinė nakčiai ), gerokai didesnis, tačiau yra šilti nemokami dušai, tualetai, plaukų džiovintuvai, skalbimo mašinos, taip pat bendra patalpa, kur galima gamintis maistą, o mūsų atveju dar ir židiniai maloniai šildė šaltą rudens vakarą).

Kempingo įranga. Kaip jau sakiau, visai nemažai kempingo įrangos galima sukrauti į registruotą bagažą, tačiau, iš bėdos, galima viską ir išsinuomoti. Pavyzdžiui, Claire neturėjo čiužinio, tai išsinuomavo jį Launceston esančioje parduotuvėje. Kai po pirmos nakties paaiškėjo, kad mano turimas čiužinys leidžia orą, aš taip pat vieną išsinuomavau. Inventoriaus nuoma nėra pigus reikalus, tačiau, jei labai reikia, galima kažką prigriebti ir ten.

Nacionalinių parkų lankymas. Kaip jau dažnai būna Australijoje, nacionaliniai parkai turi lankytojo mokestį. Galima mokėti už kiekvieną parką atskirai, galima įsigyti lankytojo bilietą visiems Tasmanijos parkams. Bendras bilietas mums pasirodė pigesnis negu vienkartiniai bilietai, tai mes jį ir įsigijome – vienam automobiliui – $60. Mes susimokėjome informacijos centre, tačiau galima tai padaryti ir internetu (nuoroda čia).

Maistas. Na ir paskutinis dalykas, kas atrodo smulkmena, apie kurią mes visai nepagalvojome, ir dėl to neblogai apsišovėme. Kai nusileisite Launceston arba Hobart miestuose, jei galvojate, kad kelionės metu jums reikės maisto, tai ten jo ir nusipirkite. Kai išvažiuosite iš miesto, tai ten tik kada ne kada mažą miestelį pravažiuosite, kuriame gal ir bus kokia mažutė IGA parduotuvė, tačiau ten, apsiperkant maisto kelioms dienoms, išleisite kur kas daugiau ( pabrėžti šįtą reiktų) negu, kad sumokėtumėte normalioje Coles, Woolworth, Aldi parduotuvėje mieste.

Tai va, tiek trumpai ir praktiškai apie Tasmaniją. Jei kas nors galite papildyti informaciją, labai prašau, padarykite tai komentaruose, kažkam tikrai pravers! 😉 O aš kol kas atsisveikinu su Australija ir su savo pasakojimais persikeliu į Aziją!