• Savaitgalis balčiausio smėlio pasaulyje paplūdimiuose. Jervis Bay.

Keliauti, pamatyti, pažinti, atrasti… Kaip lengva palaikyti vidinį smalsumą atostogų metu ir kaip paprasta jį pamesti kasdienybėje! Prieš atvykdama į Australiją, tiek keliaudama, tiek gyvendama skirtingose šalyse, aš visuomet žinojau – tai laikina. Anksčiau ar vėliau aš išvyksiu, nežinia, kada sugrįšiu ( ir aš išvis ten kada sugrįšiu), tad tikrai stengiausi pasiimti iš vietovės kuo daugiau. Keliavau aplinkui tiek, kiek galėjau sau leisti laiko ir pinigų atžvilgiu. Šmirinėjau po populiarius ir atokius miestelius, ragavau vietinį maistą, lipau į kalnus ir vaikščiojau po miškus. Lankiau muziejus ir įvairias galerijas, važinėjau ežerų pakrantėmis dviračiu ir plaukiojau ežerų kruizais. Kolekcionavau įspūdžius ir stengiausi išspausti iš visko kuo daugiau. Buvau smalsi, daug domėjausi ir tuo mėgavausi. O štai atvykau į Australiją ir…aptingau. Pati nepajutau kada ir kaip atsirado jausmas, kad “ai, viskas juk šalia, gyvensiu čia dar pora metų, laiko turiu, nėra kur skubėti, viską aplankysiu”… Taip, tiesos tame yra, tačiau iš to mąstymo “viskas šalia, kada nors aplankysiu” išsivystė tai, kad pradėjau tingėti apskritai domėtis, kas aplinkui yra. Laimei, mano gyvenime atsirado Alina, jauna mergina iš Berlyno, atvykusi į Sidnėjų kiek daugiau nei pusmečiui tam, kad viename iš universitetų atliktų mokslinio darbo tyrimus ir pasibaigtų neurologijos mokslų magistrą. Iš pradžių keletą mėnesių kartu gyvenome, gyvendamos susidraugavome, o dabar vis dažniau planuojame savaitgalio išvykas. Nes juk Sidnėjuje ir aplinkui yra tiek daug ką pamatyti, nuveikti, tiek daug gražių vietų aplankyti! Taip, aš buvau tą apleidusi, tad jaučiuosi jai dėkinga už sugrąžintą pažinimo norą ir įkvėpimą. Alina čia trumpam, laiko atidėliojimams neturi, tad tiesiog planuoja ir veikia, tuo tarpu aš džiaugiuosi, jog ir mane kartu kviečia. 🙂 Savaitgalio kelionė taip pat buvo jos iniciatyva. Išsinuomavo didelę mašiną ir tiesiog pasiūlė: “-Per ilgąjį savaitgalį vykstu į kelionę. Jei nori, esi mielai laukiama prisijungti”. Pagalvojau pagalvojau… Ir prisijungiau. 🙂 Tiesa, ne visoms keturioms dienoms, galėjau tik šeštadieniui-sekmadieniui, bet geriau mažiau nei nieko. Taigi savaitgalio kryptis – balčiausio smėlio paplūdimiais pasaulyje besigirianti Jervis Bay.

Į kelionę išvažiavome dviese, prisikrovusios pilną mašiną daiktų: maisto, miegmaišių, kuprinių su rūbais, batais ir paplūdimio atributais. Ši kelionė nuo pat pradžių buvo kitokia nei esame įpratusios, nes mus nuo pat Sidnėjaus lydėjo labai geras jausmas – laisvė. Galimybė sustoti ten, kur norime, užtrukti tiek, kiek norime, netgi miegoti ten, kur norime, nes planavome miegoti automobilyje, nulenkusios galines sėdynes ir čiužinių pagalba pavertusios tą Toyota į dvigulę lovą. Per daug neišsiplečiant, kelionė nuo pat pradžių atrodė tokia, kokią visuomet įsivaizdavau Australijoje, važiuojant jos pakrantėmis. Cha, pagal pilną paveikslėlį gal tik banglenčių ant stogo trūko. 🙂

Kitą dieną pradėjome anksti. Kai supypsėjo žadintuvas, pramerkus akis ir žvilgtelėjus pro galinį langą, už kelių metrų tyvuliavo rami vandenyno įlanka, o iš už horizonto linijos sparčiai lindo pirmieji saulės spinduliai. Įsispyrusios į batus nušlepsėjome prie vandens. Ta akimirka, kai atsidūrėme tuštutėliame balto smėlio paplūdimy, o dangus buvo nutviekstas rožinių/oranžinių/žydrų atspalvių mišiniu, atrodė magiška. Truputį norėjosi įsižnybti ir pasitikrinti, ar nebesapnuoju. Nerealus rytas. Miegai išsisklaidė taip pat greitai kaip nakties vėsa, o šviečiant saulei ir vaikštinėjant paplūdimiu abi vienbalsiai nutarėme: ”-Pusryčiausime čia!”.

Po pusryčių susiradusios vietinę kurorto kavinę, išgėrus po puodelį kavos ir galutinai išsibudinusios, patraukėme į paplūdimį. Jervis Bay garsėja neįtikėtinai balto smėlio paplūdimiais ir, nemeluoju, tas baltumas be akinių nuo saulės tikrai akino! Aš nežinau, ar jis iš tikro toks, bet vieną iš paplūdimių, Hyams Beach, kažkas sugebėjo prastumti į Gineso rekordų knygą kaip balčiausio smėlio pasaulyje paplūdimį. Tai štai, jei norėsite pagulinėti ant balčiausio smėlio pasaulyje ir pasimaudyti žydroje jūroje, tai ne į kokius Maldyvus dairykitės, o į Australiją. 🙂 Šiaip Jervis Bay priklauso Shaolhaven regionui, kurio pakrantės ruože ( 170 km) yra 100 paplūdimių. Aišku, per porą dienų jų visų nė pro kur neaplankysi, bet pasistengti galima. Mes išsirinkome kelis: Hayams Beach, Chinaman Beach, Murrays Beach, Scottish Rocks Beach ir Green Patch Beach.

Apie visus paplūdimius atskirai nepasakosiu, nes iš tikro nelabai yra ką pasakoti. Kad ten gražu, byloja nuotraukos, o tos veiklos tai žinote… Kaip ir kiekviename paplūdimyje: pasideginti ( neužmirštant stiprios apsaugos nuo saulės. Australijoje ruduo jau įpusėjo, tačiau saulė vis tiek labai intensyvi), pasimaudyti ( tiesa, nors vandenyno žydrumas ir žavi, vanduo šaltas! Čia įbridus jautiesi labiau kaip Baltijos jūroje, o ne kaip kur nors prie Tailando krantų), knygą paskaityti, pavalgyti… Norintys aktyvesnės veiklos, truputį paieškoję ras, kur kajakus, SUP lentas išsinuomoti, galima plaukti delfinų ir gegužės – lapkričio mėnesiais migruojančių banginių stebėti. Taip pat yra žygių takų per Booderee nacionalinį parką, kuriame galima su laukinėmis kengūromis pabendrauti. Žodžiu, kas ieškos aktyvesnės veiklos – ras, kas norės patingėti – čia tam labai graži vieta. Yra čia ir viešbučių, ir kempingų, ir išvis tai vieta, kurioje kažkaip telpa ir dera tarpusavy visi: ir keliautojų grupelės, ir šeimos su vaikais, ir romantiškai atostogaujančios porelės.

Palikusi Aliną turistauti toliau ir pati įšokusį į traukinį, pakeliui atgal į Sidnėjų galvojau, kiek daug gražių dalykų galima pamatyti ir kiek daug nuostabių akimirkų išgyventi, kai sugebi pažadinti savyje miegantį smalsumą. Praėjęs savaitgalis buvo puikus visomis prasmėmis, labai tikiuosi, pavyks kažką panašaus susiorganizuoti dar nors kartą, kol žiema neprasidėjo. Tik dabar galva užkišta žemiškais rūpesčiais ir kur kas svarbesniais dalykais nei kelionės ir pramogos, tai kol kas nežinau nei kaip, nei kada… Na, bet tikiuosi, ne už kalnų, tad labai ilgam neatsisveikinu. 😉

***

Bučkiai ir linkėjimai!

9 Comments

1. Ausrine
      2017 April 29 / 16:32

Ne skaitau , o valgau tai ka tu rašai.tai taip artima man. Kaskart grįžtu kartu su tavim į svajonių šalį į kurią sugrįšiu visam. Ačiū už emocijas. Foto atima žada. (antroji mano aistra fotografija po kelionių). Kolekcionuok akimirkas ir mėgaukis!!!

2017 April 29 / 16:43

Ačiū, Aušrine, už šiltus komentarus! Ir už komplimentus 😉 Tai kada į Australiją kitą kartą? 😉

2. Dovilė
      2017 April 29 / 16:45

O kokia yra žiema Australijoje? 🙂

2017 April 29 / 16:49

Tai bus mano pirmoji žiema, tai iš savo patirties atsakyti negaliu… Tačiau iš to, ką kiti pasakoja, tikiuosi, kad bus kaip lietuviškas ruduo/pavasaris. Minuso tikrai nebus, apie 10 laipsnių temperatūra normali, saulėje gali būti gerokai daugiau, tačiau taip pat tikėtina dažnas lietus ir stiprus vėjas. Tokie pasakojimai, o kaip bus iš tikrųjų, neužilgo pamatysiu.

• Dovilė
          2017 April 29 / 20:27

Labai lauksim gyvų įspūdžių ⛄

2017 April 30 / 1:45

Žinoma, papasakosiu! Tikiuosi, be besmegenių! 🙂

3. Vaida
      2017 April 29 / 22:07

Skaitydama keliauju kartu! Akimis ir mintimis.. Ačiū, Vaida!!

2017 April 30 / 1:51

Ačiū, Vaida, už komentarą. Labai džiaugiuosi, jog mano pasakojimai ir nuotraukos įkvepia gražioms mintims! 🙂

4. Neringa
      2017 April 30 / 11:43

Vaida,tu suzadini mano svajones ir lyg laisvo paukscio gyvenimo akimirkas. Nuostani tikrai gyvenzi. Seku tavo postus kau pora metu. Dziugink mus ,o gal net tuos kurie negali taip gyventi kaip tu. Sekmes !